Sebenarnya tajuk kat atas aku tuleh je coz aku mmg ase nak tuleh.
Rentetan kisah Umi aku saket hr tu,aku sebenarnya agak tekejut dan x berapa nak terima gak.
She has tumor lam pankreas,n aku try search web.
Thanx to makcik aku yg tlg bagi address web tu,even org cakap kakak aku yg cari,
x kesah la...at least aku taw aku dah menyumbang sumthing.
Aku sebenarnya dah terlampau banyak tertimbun dengan masalah,
but then aku cam sedih bodoh2 je la.
But,when it comes to this aku betul2 dah different.
Macam sial pown ada aku skang.
Malam before raya i cried,n tommorow the day after kak long aku
balik kl I cried either.Sgt sensitif dowh.
Skang the patient is my mom,not me.Aku mmg ckp bmbg taw.
But,aku ase cam sedey giler,bila dia cakap dia runsing sal aku.
Tu la yg plg merunsingkan aku.
Then aku lg sedey bila dia cakap aku tak yah pk pape,
just take good care of myself.
Tp,all my siblings boleh lak runsing2 and they all know about everything happened.
Ake ase cam terpinggir kekdg bcoz i also her daughter and i need to know.
Its not easy to act like aku x kesah la,tp honest aku cam taleh tgk muka my mom
yg very caring bila cakap ngan aku.
The hardest thing to do when aku kena lapangkan hati,mind and all lam diri aku
yg sebenarnya aku x mgkin dapat wat especeli lam masa skang.
But kak long aku paham je pe aku ase n she oways tell me
what happened.Dia taw aku pown perlu taw,thanx kak long.
My mom penah cakap,dia rela dia saket than aku yg tanggung.
Now aku lak yg nak cakap aku rela aku sorg je saket n definitely not my mom.
Dulu bila aku tgk my mom runsing giler2 sal saket aku,
aku cam pk berat mata memandang berat lagi bahu memikul.(pahamkan senirik ye)
Then bila it came to her,aku benar2 sgt paham pe yg dia rase.
Its really hard bila kita tgk n taw someone yg kita very sayang kena saket
yg amat teruk,n now i really understand.
Now,aku jd so annoying n aku xkesah if sesape je menyampah ke hape tgk aku,
aku maafkan dengan rela coz aku pown nyampah ngan aku.cam sial je.
Aku mmg x dilahirkan untuk berdendam ngan org.
How i wish i was so good in everything.

10 comments:

amie said...

chekleen..
nape nih..
tanak cani ea..
as a mum opkos la die tanak ko riso..
sume mak camtu..
kekadang mak akan anggap salah sorang dr ank die maseh kecil..
n mybe tu ko..
so die pk yg ko tak spatotnye pk sal die..
mak mane nk nyusahkan ank lg2 yg die anggp maseh kecil..
tanak la amek ati..
pape yg mak wat sume yg terbaek tok kite maa..
kite je yg akan anggap bukan2..
n tok rase skt ape yg mak rase,,
tu mustahil aite??
sume anak pon nk rase camtu bile tgk mum sendiri skt..
eben mak kite tu jaat..
doakan byk2 ea tok mak ko..
aku pon doakan mak ko sehat..
tok mak aku gak..
tok mak sume org..
nanges la ip ko rase tu yg terbaek ley ko wat..
tok org yg kite syg pon kan??
tak sala sume tuh..
aku tatau la ko paham ke tak ape aku cakap..
tp siyes aku dpt rase ape ko tgh rase..
but po sure la ape aku rase tak seterok yg ko rase..
berat mate memandang berat lg bahu yg memikul..
hope sumenye ok..
aminn..

The Official Miss CHEKLEEN said...

aku saket mmg Umi aku akan risau,p time dia saket aku pown nak risau cam dia gak..
Myb dia tanak aku saket lg if aku stress(ko takkan paham cap)
tahla,aku mmg xkuat la.

niway time kaseh memanyak capri..ase cam nak nanges je ni..

Maiyah said...

itulah beza pengorbanan inu, nanti dah ada anak mungkin dpt rasa :)

The Official Miss CHEKLEEN said...

erm...tp anak pown syg ibu dia gak...
sumtimes ibu kena paham gak ape anak dia rasa,lg perit if xdapat nak wat pape kt parents sdgkan dorg dah wat yg plg the best kt kita.

amie said...

kotak patot rase camtu la chekleen..
ko mybe tak paham lak ape mak ko rase..
sume mak takan tunjok die saket maa depan anak..
takan dorang nak risokan anak sendiri??
kite sebagai anak je yang suke nyusahakan mak..
betol kate maiyah..
tu beza mak n anak..
anak akan cr n nyusahkan mak bile sakat or ade prob..
tp mak takan cr n nyusahkan anak ip saket or ade prob..
pape pon aku arap ko tabah ea..
nanges je..
meh aku hug2 meh..
hikk

The Official Miss CHEKLEEN said...

adehla capri...
maseh...
ko nie salu je bg komen yg leh wat aku gelak....
aku ase ko leh la jd pelawak yg handal bg aku...hik3

>>aku akan tabah<<

amie said...

huhhh..
aku wat muke siyes okeyy tem komen tuh..
sokey laa..
ip aku ley wat ko gelak..
hheheh..
kurang2 ko senyum biler berkawan ngan aku.
hikhik..
tu pon da wat aku epi gak..
muahmuahss..
hahahah

The Official Miss CHEKLEEN said...

ok la,ko siyes...

amie said...

sekina maseh..
penoh korang nye komen space ngan aku je..
heheheh

The Official Miss CHEKLEEN said...

hehe taw xpe...kakaka~
sila2 mengomen...haha~

Labels

Archive