BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Followers

Monday, March 11, 2013

Damai Di Kampung


Ni gambar pokok dekat rumah aku.. Terima kasih untuk kakak aku sebab jasa dia yang yang tangkap gambar ni.. Aku main amek je. Masih lagi aku diam kat kampung aku, tak pasti bila pulak aku nak jejak kaki ke shah alam. Memandangkan tahun lepas aku terlepas peluang nak sambung belajar, tak bernakna aku dah taknak cuba nasib untuk tahun ni.. Takpela bukan UIA, UiTM, USM sekalipun... asalkan aku mampu nak teruskan hajat aku untuk grad tercapai dan dapat kerja yang berpatutan, okay dah. Ye la, dulu kat UIA aku terpaksa berhenti sebab aku baru je keluar wad, jadi masih kurang mampu. Kat UiTM elok je 2 semester sakit aku okay tapi dapat jangkitan pulak.. Elok aku dapat USM tahun lepas abah aku tak bagi. Ye la dah dia janji dengan Umi aku tak bagi jauh-jauh dah. Kalau ikutkan Umi aku dia tak bagi aku belajar dan kerja pun, tapi aku tetap minta izin jugak cakap aku mesti nak kena belajar gak. Salah aku jugak, apesal nak kena mintak jauh kat Penang padahal kat negeri aku pun ada institut pengajian tinggi awam.. Menda dah jadi ye tak... Tahun ni insyaAllah aim aku UMK atau UiTM. Nanti tiap minggu boleh balik umah kalau stress, kui3.

Tapi sebenarnya aku nak gi shah alam nanti, antara 2 pulak asenya. Hari tu memang agak berkobar-kobar tapi sekarang bila aku duk tengok adik aku berbelah bahagi lak. Aku dah pernah tinggalkan Umi aku, sekarang memang kejam ase bila aku buat pulak kat adik aku. Memang la dia gi sekolah tapi malam nanti sesorang lak dia tido kalau aku takde. Malam tadi pun dia duk mintak tolong aku nak fotostat kerja, nak print lagi. Pening aku dengan dia.

Baru-baru ni aku agak stress, ni pun ada sikitsikit tapi kadang-kadang je. Banyak sangat impian aku tapi belum ada rezeki. Dah takdir aku macam ni, terima sajalah.Lagipun aku yakin dengan hikmah di sebalik setiap kejadian.

Dah jam 4.19 a.m... aku berhenti dulu, sekian.


siapa itu???

BLOGGERS