BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Followers

Friday, February 27, 2015

SIMKAD TONEEXCEL RM90


RM90

+ 1 SIMKAD

+ Insurans
+ Komisyen
+ Kredit tambahan
+ Tune Hotel
+ Air Asia
+++++ DLL

DAPATKAN SIMKAD TONEEXCEL DAN JADIKAN BISNES SIMKAD TONEEXCEL SEBAGAI KERJAYA ANDA!!!
TETAPKAN MATLAMAT 400 LEVEL PERTAMA DALAM MASA SEBULAN!!!!!!!!!
INGIN DAPATKAN SIMKAD TONEEXCEL,
MESSAGE DAN WHATSAPP  017-9529158
RM90/1 SIMKAD
TOOLS : TABLETALK EXPRESS x RM3
               BUKU MAZELAN ABBAS/ 
               ON BOARDINGxRM10
OTHER TOOLS : DLL

OPEN FOR BORONG AND RETAIL





















BUAT DUIT DENGAN SIMKAD??????
SENANGNYEEEEEEEE
ANDA BILA LAGI?????
017-9529158
019-9978458

MISS CHEKLEEN
GROUP BISNESJAYA TONEEXCEL
OPEN FOR BORONG AND RETAIL

Tuesday, February 17, 2015

Alhamdulillah - Kedai Cantik Online Miss Chekleen berjalan lancar

Assalamualaikum...


Alhamdulillah, Kedai Cantik Online Miss Chekleen berjalan dengan lancar. Dah dapat banyak juga la order starting hujung tahun lepas hingga ke hari ini. Alhamdulillah, syukur. Now, aku kena buat akaun elok2 la, tetiba aku macam pelik untung ratus2 tapi dalam bank sikit je hahahaha. Ye la dulu duk cash out duit je, lupa tanda. So sekarang kena buat akaun, debit kredit, duit keluar masuk.

Alhamdulillah, barang-barang semua murah2, jom la shopping dekat Kedai Cantik Online Miss Chekleen, kita bagi harga MAMPU MILIK semua. Alhamdulillah, customer semua pun suka, nak jadi pelanggan tetap. Alhamdulillah syukur.

Nanti stok baju dan tudung pula masuk. Barang ada tapi belum promot. Tak sempat kawe nak buat semua sekaligus. Kita tumpu supplement, skincare dan perfume dulu. Nanti sampai masa kita update baju, tudung dan lain2, okay. See you ~




www.kedaichekleen.blogspot.com

Sunday, February 8, 2015

Ya Allah Pemilik Hari Pembalasan

Daripada Abdullah bin 'Amr bin al-'Ash r.a, katanya : "Rasulullah saw bersabda :

"Hai Abdullah, janganlah engkau menjadi seperti si fulan itu. Dulu dia suka sekali bangun bersolat di waktu malam, tetapi kini meninggalkan solat di waktu malam itu."

(Mutaffaq Alaih)




Ya Allah, gerunnya aku membaca hadis ini. Bagaimana denganku yang sekarang cuba mencari FATAMORGANA dunia. Aku telah tahu dan faham apa yang Engkau inginkan dariku, tapi kenapa perlu aku begini. Dustanya diriku terhadap permainan dunia ini. Aku telah tahu dan faham dunia hanya pinjaman, tida apa yamh diperlukan untuk dunia ini. Kami semua hanya dicipta untuk beribadah kepadaMu, mengEsakan diriMu. Dunia ini hanya satu persinggahan yang tak pernah kekal, tiada yang menguntungkan kecuali mengumpul amalan secukupnya. Harta kami hanyalah amalan kami. Dan amanah kami terhadap apa yang telah Engkau pertanggungjawabkan. Ya Allah, telah kau amanahkan kami kepada kedua ibu bapa kami. ampunilak mereka atas kesalahan yang telah kami lakukan. Sesungguhnya mereka telah sedaya upaya memberikan yang terbaik untuk kami sebagai anak dan amanah mereka. Janganlah kau himpunkan dosa-dosa kami ke atas bapa kami. Sesungguh bapa kami telah memebrikan sedsaya mereka untuk kami. Ampunilah ibu kami, ibu kami sangatlah erupakan insan yang terbaik di dunia ini. Dialah malaikat yang telah kau ciptakan untuk kami bagi mendidik kami. Ya Allah, aku sedar kekuranganku, aku sedar apa yang Engkau mahukan. Apa yang harus aku lakukan. Kejamnya NAFSU. Kami mampu melawan iblis dan syaitan yang direjam, tetapi NAFSU ini lebih kejam cuba mencipta dosa untuk kami.

Aku pernah, dan aku pernah memberi seluruh hidupku untuk Mu Ya Rabbi. Tapi kenapa denganku. Kenapa hiburan perlu aku hadapi. Kenapa? Ya Allah, aku ingin pergi, keluar dari lembah durjana ini, namun nafsu cuba menggodaku. Akalku bercerita, memohon, mengadu kesusahan ini kepadaMu. Hati merayu kepadaMu. Engkau tidak pernah kejam Ya Allah kerana Engkau sentiasa ada di fikiran dan ingatanku, Ya Allah, aku tunduk, merasa rendah dengan kekuranganku, kelemahanku. Aku benci, saat ini hatiku, ingin sekali melihat hiburan. Lemahnya aku, Ya Allah, jahatnya nafsu. Ya Allah, perlukah aku berdosa lagi?

Tanda Kebaikan dari Allah SWT

TANDA KEBAIKAN

- Daripada Muawwiyah r.a berkata, "Rasulullah saw bersabda : Sesiapa yang dikendaki oleh Allah SWT untuk memperoleh kebaikan, maka Allah SWT membuat dia menjadi pandai dalam hal keagamaan.

(Mutaffaq Alaih)

2015 - Sedikit Coretan Tahun Baru - Kisah Kedegilan NAFSU

Assalamualaikum wbt.....


Okay, sempena tahun baru ni aku tak ada la nak cakap apa-apa.. Aku baru je selesai membaca coretan-coretan aku dalam blog ni. Tak ada apa yang istimewa kot, cuma laluan hidupku yang terjerumus sahaja. Sirotul Mustaqim yang aku impikan agak herot. Ye la, aku sekarang duk melayan BIGBANG kembali... hadoiiiiila, ujian FATAMORGANA dunia tidak pernah habis. Aku memang telah lupa langsung pasal BIGBANG ni, hadeilaaaa.... Apala nak jadi dengan aku ni..hmmmm. Aku nak tanya ustaz dan ustazah la. Takpe ke muslimah nak tengok KPOP? Errrr, aku tak rasa la orang yang beriman dan bertakwa ni suka tengok hiburan, macam Sheikh Habib dengan Ustaz Zainal. Putih suci je muka, macam Imam Masjid Nabawi tu, tak tengok TV pun...haishhh nampak sangat rendahnya aku ni. Ujian punyala sikit, pun tak mampu nak hadapi. Haishhhh, BIGBANG, memula ni aku tengok sikit-sikit je la, pasni nak buang kembali. Dulu aku dah buang siap-siap semua YG STAN folder aku, haishhh.... Hurmmm, Ya Allah, lemahnya aku di dunia-Mu ini. Apakah yang harus aku lakukan bilamana dalam fikiran mahu agar aku terus lupakan BIGBANG, tapi aku mahu tengok. Cobaan oh cobaan. Apa yang harus aku lakukan? Aku tidak mahu perasaan ini yang seolah-olah aku akan menyesal, jihad untuk lupakan hiburan!!!!!! Hmmm, susahkan untuk mujahadah di jalanNya. Ye ke? Apa ada pada hiburan? Di syurga kelak lebih lagi yang kita mampu dapat, silap-silap boleh tengok konsert BIGBANG hari-hari. Hrmmm, mujahadah melawan nafsu, dan tahukah anda semua betapa ANGKUH, DEGIL dan SOMBONGnya NAFSU itu??!!


Kisah Kedegilan NAFSU

Dalam sebuah kitab karangan Utman bin Hasan bin Ahmad Asy-Syaakir Alkhaubawiyi, seorang ulama yang hidup dalam abad ke XIII Hijrah, menerangkan bahawa sesungguhnya Allah SWT telah menciptakan akal, maka Allah SWT telah berfirman yang bermaksud:

"Wahai akal mengadaplah engkau," Maka akal pun mengadap kehadapan Allah SWT berfirman yang bermaksud : "Wahai akal berbaliklah engkau!" lalu akal pun berbalik. Kemudian Allah SWT berfirman lagi yang bermaksud  "Wahai akal, siapakah Aku?". Lalu akal pun berkata, "Engkau adalah Tuhan yang menciptakan aku dan aku adalah hamba-Mu yang dhaif dan lemah." Lalu Allah SWT berfirman yang bermaksud  "Wahai akal tidak Ku-ciptakan makhluk yang lebih mulia daripada engkau."

Setelah itu Allah SWT menciptakan nafsu, dan berfirman kepadanya yang bermaksud  "Wahai nafsu, mengadaplah kamu!". Nafsu tidak menjawab sebaliknya mendiamkan diri. Kemudian Allah SWT berfirman lagi yang bermaksud : "Siapakah engkau dan siapakah Aku?". Lalu nafsu berkata, "Aku adalah aku, dan Engkau adalah Engkau." Setelah itu Allah SWT menyeksanya dengan Neraka Jahim selama 100 tahun, dan kemudian mengeluarkannya. Kemudian Allah SWT berfirman yang bermaksud : "Siapakah engkau dan siapakah Aku?" Lalu nasu berkata, "Aku adalah aku, dan Engkau adalah Engkau." Setelah itu Allah SWT menyeksanya dalam Neraka selama 100 tahun, dan kemudian mengeluarkannya. kemudian Allah SWT berfirman yang bermaksud : "Siapakah engkau dan siapakah Aku?". Lalu nafsu berkata, "Aku adalah aku dan Engkau adalah Engkau". Lalu Allah SWT menyeksa nafsu itu dalam Neraka Ju'u (Neraka Kelaparan) selama 100 tahun. Setelah dikeluarkan maka Allah SWT berfirman yang bermaksud : Siapa engkau dan siapa Aku?. Akhirnya nafsu mengakui dengan berkata, "Aku adalah hamba-Mu dan Kamu adalah Tuhanku."



P/S : Aku tengok BIGBANG lagi...hmmmmmm

Wednesday, February 4, 2015

AGENT/DROPSHIP DIKEHENDAKI

Assalamualaikum wbt...

Bisnes online dah semakin maju.... Kali ni chekleen nak cari sesiapa yang berminat untuk jadi agent dan dropshipper bagi produk jualan chekleen..... Jom jana income meh daripada duk sesaje tu, hahaha..

Okay sesiapa yang berminat boleh WhatsApp 017-9529158 atau mesej 0199978458
Boleh like page Kedai online Miss Chekleen Shimotsuki...Barangan boleh tengok di www.kedaichekleen.blogspot.com..

Okay sekian....

siapa itu???

BLOGGERS