BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Followers

Wednesday, January 20, 2010

Bermonolog Sendiri

Aku: Bakpo aku ni...malah sunggoh nak update blog.
Aku1: Mu meme malah..tapi gak nok hidup sene. Gano la mu nok maju..
Aku: Weh,sapo tu? Sedak teh ngato ore. Mu sapo heh?
Aku1: Aku ni mu la weh chekleen. Mu makin haghi aku tengok makin teghuk. Haghi-haghi duk stress. Acu tera muhasabah diri gak sikek.
Aku: Mu aku? Weh, mu engak ni lagu Aizat ko Kau Aku neh. Muhasabah diri,heh. Tiap-tiap kali aku muhasabah diri,tapi gak tak dok gapo pung.
Aku1:Yo la,mu muhasabah diri..tapi gak mu dok praktik gapo hok mu piki tu. Mu aku tengok duk nok salahke takdir nge diri jah. Mu tera piki molek-molek. Hidup mu sene, make cukop..seme ado. Mu tok puah lagi ko?
Aku: Aku tok penoh kato aku tok cukop. Aku syukur denge gapo hok aku ado.
Aku1: Yo ko?? Mu jange tipu aku sebab mu takke buleh tipu aku. Mu pung tahu aku ni mu. Kita adolah samo. Aku tahu seme dale hati mu, pikire mu. Lo ni aku perase mu supo tok cukop denge diri mu. Mu kene engat,tok semo bendo kito buleh. Kade-kade hok kito tokleh tu maybe tok molek untok kito. Mu kene engat tu.
Aku: Hurmmmm...............
Aku1: Hah,jange mengeluh...its a sin...Kito keno redho...lagipung aku tok napok bendo-bendo gini masaloh besa. It is not a big deal dude...
Aku: Yoooo....aku tauuuu. Ni kitare hidup kito..hurmm,aku tok kuat. Aku manusio biaso,ado cacat celo dio. Maybe kade-kade aku ake raso tok sene. Tapi tu lumrah hidup manusio,dok eh? Manusio tok penoh laghi dari wat saloh silap. Aku manusio biaso....
Aku1: Betol tu,kito buke maksum,kita buke wali.Sede ke ulama kade-kade wat silap,namo pung manusio. InsyaAllah,asal mu seda fungsi jasad mu,sedar intipati hidup mu nga tok laghi dari landase dio aku kiro takdok gapo lah.
Aku: Hurmmm...
Aku1: Bo la mengeluh...bakpo nok mengeluh..tok molek..
Aku: Hurmmmmm.....(gapo lagi hok aku buleh buak?).................................................................................

9 manusia nak cakap mende kat aku:

maiyah said...

hehe.. mesti berdiri dpn cermin tu

capri said...

weii!!!!
aku paham ko kecek qlate ni weh!!!
hauhauhaua
clap clap tok aku..
berkerut kenin aku bace..
hahhahah
ilek k..
aku rase ape hati ko ckp tu betol..
so pk leklok..

miss chekleen said...

maiyah:hehe kak maiyah..duk depan laptop la..kalo tak cane nak taip neh..ekeke

miss chekleen said...

capri:aku meme nok suh mu pehe pun cap..muahahaha
nah aku v D+..bagoooossss... :p

~Kak AZZ~ said...

kawe dop pehe gapo pong....stara abok pong dok pehe ni....huhu....

miss chekleen said...

kakAZZ..hahaha kakAZZ,takkan dp pehe 1 pun...
keep trying..hehe

Aiza said...

hua3.. kita kena sama2 kecek klate ngan pehe bhs klate laa pah neh deh :)

miss chekleen said...

hahaha aiza...maghi pakak2 kecek kelate..huhuhu
(soie baru balas..lamo tok bukok blog)

miss chekleen said...

hahaha aiza...maghi pakak2 kecek kelate..huhuhu
(soie baru balas..lamo tok bukok blog)

siapa itu???

BLOGGERS