Assalamualaikum wbt


Kalau cakap pasal dialisis sebenar aku suka pergi dialisis, bercampur dan socialize dengan ramai orang. Tapi yang aku tak suka bila suara dalam kepala aku ni asyik mengganggu hidup aku. Bila aku start je dialisis, suara ni akan datang dan cakap macam-macam dekat orang-orang yang ada kat situ. Kalau ada nurses yang baik melayan aku dia akan cakap macam-macam dekat nurse tu. Aku dah fedup dengan suara ni sebenarnya, tak tahu dah macam mana nak hilangkan. Aku nak orang suka aku macam orang lain juga. Tapi bila orang dengar suara dalam kepala aku ni, aku takut orang benci aku. Mesti korang pelik kan bila baca luahan hati aku kan, tapi itulah yang terjadi sekarang. Aku pun tak tahu macam mana boleh terjadi macam ni. Macam-macam penyakit dah aku aku alami, tapi penyakit ni lah paling membunuh rasa confident aku. Aku dah rasa tak kuat nak hadapi hidup aku ni. Bila aku luah dekat siblings aku, diorang cakap aku di pilih Allah sebab aku kuat, akulah yang paling kuat dalam family. Aku pun tak tahu maksud kuat tu macam mana sebab kadang-kadang aku rasa macam nak mati cepat-cepat je. Perit hidup aku sekarang. Sekarang pun aku rasa macam ramai yang tak suka aku. Aku dapat rasa tu semua. Walaupun semua orang cakap tak ada orang dengar suara dalam kepala aku sebab tak logik, tapi aku dapat rasa yang apa aku fikir tu betul. Aku betul-betul rasa orang lain boleh dengar suara dalam kepala aku ni. Kalau korang kata aku gila pun silakanlah sebab aku memang pun dah rasa macam tu pun. 

Letih sungguh rasanya bila kita tak mampu kawal kepala kita sendiri. Dah macam-macam cara aku berubat tapi masih belum sembuh. Aku kena redha. Kena banyak berdoa. Aku harap aku sembuh la suatu hari nanti. Semoga Allah perkenankan permintaan aku ini, aamiin.

0 comments:

Labels

Archive